Home » Werkwijze

Werkwijze

Ga aan de slag met jouw persoonlijke voedingsplan! Met mijn opgedane kennis uit de boeken en uit de praktijk help ik je graag jouw doelen te behalen. Lees hier meer over mijn verhaal. Zit je niet lekker in je vel? Heb je weinig energie? Heb je al verschillende pogingen tot afvallen gedaan, maar lukt het niet alleen? Wil je een gezond voedingspatroon ontwikkelen? Ik help je heel graag en maak een persoonlijk voedingsplan afgestemd op JOU. 

 

Ik heb vier focuspunten in mijn werkwijze.

 

Persoonlijk.

Geen dieet.

Simpel.

Jij stuurt.

Persoonlijk

Iedereen is anders. Iedereen eet anders. Dit implementeer ik ook in de ontwikkeling van jouw persoonlijke voedingsplan. Ik houd rekening met jouw wensen en gewoonten en pas jouw voedingsplan zo op jou aan dat het je geen moeite kost om deze te volgen. Omdat het mensenlijk is dat er soms momenten zijn dat je er even geen zin in hebt om gezond en volgens je plan te eten, ben ik er ook voor je als even een zetje in de rug nodig heb. Ik sta voor je klaar als je vragen hebt, je in een restaurant zit en even niet weet wat de beste keuze is of als je een (vriendelijk) schopje onder je kont nodig hebt. Ik ben er voor je. We gaan het samen doen, op JOUW manier.

Geen dieet

Als je gezonder wil gaan eten, is het volgen van een streng dieet een slecht idee. Een dieet voelt als een beperking in je keuzes. Je wordt geforceerd producten te eten waar je eigenlijk helemaal geen trek in hebt. Hetzelfde geldt voor voorbeelddagmenu's of vaste voedingsschema's. Ik geloof daar niet in. Die gaan jou niet verder brengen in het duurzaam behalen van jouw doelen. Jouw persoonlijke voedingsplan moet een uitgebreid overzicht zijn met ruime keuzemogelijkheden. Jouw voedingsplan moet jou de vrijheid geven te kiezen wat je wil eten, waar je op dat moment trek van hebt. Daar geloof ik wel in. Ik maak een persoonlijk, voedingsplan voor je waarmee je 3 maanden aan de slag kunt. Een voedingsplan met voldoende voedingsstoffen en energie, afgestemd op jouw lichaam en wensen.

 

Geen quick-fix, maar de ontwikkeling van de juiste mindset en kennis voor een levenslang gezond eetpatroon. Voeding is essentieel en de basis van een goede mentale en fysieke gezondheid. Samen leggen we in 3 maanden een gezonde basis aan waar je de rest van je leven de vruchten van plukt.

Simpel

Jouw persoonlijke voedingsplan bevat geen producten waar je nog nooit van hebt gehoord of producten die je kunt vinden in het dieetschap in de supermarkt. Nee. Gewone, echte voedingsmiddelen. Ook hoef je geen producten te skippen volgens jouw voedingsplan. Je kunt bijvoorbeeld gewoon brood eten, als je dat wil. Om de voedingsplannen te maken, houd ik de Richtlijnen Goede Voeding aan. Geen poespas. 

Jij stuurt

In jouw voedingsplan heb jij de leiding. Jij stuurt, geen stress. Aan de hand van jouw behoeften, principes en doelen die je doorgeeft via de intake maak ik een persoonlijk plan voor jou waarin ik je 3 maanden persoonlijk begeleid richting jouw doelen. In het plan heb je veel keuzevrijheid. Je eet dus waar je trek in hebt. Op die manier heb je de ruimte om jouw eigen gezonde voedingspatroon te ontwikkelen. Ik begeleid je, maar je maakt je eigen keuzes. Jij stuurt. En dat geeft je, zoals ik eerder zei, geen stress. Je bent de kapitein op je eigen schip. Ik geef je alleen graag de sturing om de juiste koers op te varen. 

Voedingsplan afvallen Camella

Wat houdt het persoonlijke voedingsplan in?

Wanneer jij een pakket hebt uitgekozen en je hebt aangemeld via bijbehorend aanmeldformulier, ga ik aan de slag met jouw voedingsplan. Het voedingsplan dat jij ontvangt is anders dan dat je misschien eerder hebt gezien bij een diëtiste, coach, boek of online platform. Je ontvangt namelijk geen voorbeelddagmenu, boodschappenlijsten of voedingsschema's. Nee. Je ontvangt een uitgebreid voedingsplan, waarin ik jou de ruimte geef om je eigen keuzes te maken. Uiteraard maak ik het kader waar je uit kan kiezen en zet ik er precies bij hoeveel je van een voedingsmiddel kan eten. Dat maakt het voor jou gemakkelijk en overzichtelijk.

 

Doordat je veel keuzevrijheid hebt en er geen verboden producten zijn, is het ontzettend gemakkelijk om dit voedingspatroon 'vol te houden'. Zo wil ik het eigenlijk al niet noemen, omdat je niets hoeft vol te houden. Het voedingspatroon dat jij ontwikkeld aan de hand van mijn aanwijzingen is namelijk het voedingspatroon waar jij je lekker bij gaat voelen. Zo valt er niets 'vol te houden'. Je eet waar jij zin in hebt, en waar jij je goed bij voelt. Geen stress. Het voedingsplan afgestemd op jouw behoeften en doelen. Jouw voedingsplan omschrijft geen crash-dieet of een quick-fix. Je leert wat gezonde voeding voor jou is, en hoe jij jouw voedingspatroon kunt optimaliseren.

 

Binnen het voedingsplan geef ik je ook informatie over beweging, en leer je hoe je jouw eetmomenten het beste in kunt delen. Tevens geef ik je binnen de verschillende categorieën voedingsmiddelen waardevolle tips en tricks waardoor je de beste keuzes kunt maken wanneer je in de supermarkt voor het schap staat.

Waarom duren de voedingsplannen 3 maanden?

De persoonlijke voedingsplannen omvangen een periode van 3 maanden. In het tijdsframe van 3 maanden heb je genoeg tijd om aan jouw vernieuwde eetpatroon te wennen, nieuwe gewoonten aan te leren en heb je voldoende kennis vergaard om het na deze periode zelf verder te kunnen oppakken en doorzetten. Na de eerste periode van 3 maanden zijn jouw behoeften veranderd. Als je bijvoorbeeld wilde afvallen is jouw voedingsplan daarop ingericht. Het voedingsplan is ingericht op jouw behoeften van jouw begin-lichaam. We gaan er voor zorgen dat je gaat afvallen op een gezonde, duurzame manier. Na 3 maanden ben je al wat kilo's en centimeters kwijt. Je lichaam is veranderd en heeft een andere energie-behoefte. Je 'oude' voedingsplan volstaat niet meer, deze is niet meer accuraat. Wel heb je voldoende kennis opgedaan om zelf door te gaan om je doelen te behalen. Je hebt geleerd welke producten je moet eten, hoe je je eetmomenten inricht en wat voor jou het beste werkt. Je weet hoe je gezond kunt blijven eten.

 

Mocht je het werken met een voedingsplan wel heel fijn vinden, kan ik uiteraard een vervolgplan voor je ontwikkelen. Veel mensen vinden het gewoon fijn als ze een lijst hebben waarop ze kunnen aftikken wat ze hebben gegeten en de informatie visueel voor handen hebben.